Zapraszam do...

wtorek, 29 stycznia 2013

Turkusowo i czekoladowo

Kupiłam kiedyś w moim ulubionym markecie pewną foremkę na ciasto.Forma stała sobie spokojnie w szafie, aż postanowiłam wykorzystać ją w celach kulinarnych. Tylko co mam wybrać na ten pierwszy raz dla mojej turkusowej formy :) Co by do niej pasowało??? Turkus z brązowym, czekoladowym, tak ten zestaw kolorystyczny mi odpowiada.
Pomyślałam o czekoladowym placku z jabłkami.Przepis mam od mojej cioci Czesi, który okazał się być bardzo prosty i szybki w realizacji. Nałogowo zbieram różne przepisy, wycinam, drukuję wklejam, kupuję i dostaję książki i często nigdy nic z tego nie gotuje i nie piekę :) Ale lubię oglądac moje zbiory, myśleć sobie o smakowaniu, celebrowaniu posiłków. Ten przepis okazał się prosty i szybki.  Czyli idealny dla mnie :).
 
Przepis: 
5 jajek
1,5 szklanki cukru
3 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
2 łyżki kakao
1 łyżeczka cynamonu
1 szklanka oleju
1 cukier waniliowy
4-5 jabłek

Jajka ubijamy z cukrem, dodajemy  mąkę na przemian z olejem cały czas ubijając. Dodajemy proszek i sodę. Na końcu dodajemy cukier waniliowy z cynamonem. Jabłka kroimy w kostkę i mieszamy z ciastem. Pieczemy około 80 minut w temperaturze 180* C.

Turkusowy kolor bardzo pasuje do ciasta, które szczęśliwie się udało :0.
Turkus, blady jego odcień ostatnio towarzyszy mi w moich planach-marzeniach o moim salonie, tzn.  o salonie w nowym domu. Salon ma być biały z turkusowymi dodatkami np. zasłony mają właśnie mieć taki kolor...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miły gościu! Dziękuję za wizytę i pozostawienie po sobie śladu :) Zapraszam do obserwowania mojego bloga.